joi, 16 februarie 2012

Siliotcuță cu cartofi fierți


- Hai bunica, îmbracă-te, că ne ducem afară, acum cât a stat ninsoarea, știi că cucoanei de Doinița nu-i place să-i dea fulgii în ochi.
Cât am stat noi afară vreo 15 minute, acasă, pe aragaz, cartofii taman erau gata fierți și buni de făcut cu ceapă, ulei și siliotcă. Tot cu gândul la ei eram în timp ce ne pișcau bine cele minus câteva grade de ger. N-am mai mâncat așa delicatesă cred că decând eram studentă și stăteam la cămin. Bunica s-a apucat de curățat cartofii, iar eu să curăț peștele.
Odată ce am desfăcut pachetul simțeam cum mă părăsește orice poftă de a mai continuă cu acea îndeletnicire, dar și mai dramatic, trebuia să-mi iau rămas bun de la gândul că voi apucă să gust din peștele cela.
- Mâca, e stricată siliotca...
- Iaca n-a, cum așa? Bunica s-a oprit din curățat și aștepta întrebător să-i spun ce facem cu cartofii.
- Mâncăm cartofii cum am vrut cu ceapă și ulei, dar fără siliotca.
- Da-p de unde-ai cumpărat-o?
- De la "Numărul 1", de la magazin.
- Încă și alta... măta cumpără de la Vera Petrovna, de la butcă din sat, da de fiecare data îi bună. Da pe la voi nu m-am gândit că s-poate întâmpla de-aestea.
- Ș-am zis: mai mult nu mai cumpăr pește de la ei, tot timpul e stricat, zic eu înfășurând înapoi în pachete stricăciunea de pește și mă pregăteam să-i fac un vânt la fundul pachetului de gunoi.
- Du-o înapoi, mă oprește bunica, cât ai dat pe dânsa?
- Ei, mâca, vreo 15 lei.
- Iauite, de la tine 15, de la altul 15 și așa se-mbogățesc dușmanii cu siliotca împuțită. Du-o înapoi!
Amintindu-mi ce ger e afară, tre să mă îmbrac, încalț, să fac scandal la magazin, mă gândeam că de-am să nu mă mai duc nicăieri pentru 15 lei.
M-am trezit însă, după ușă cu siliotca în pachet și cu gândul la bunica de care mi se făcuse rușine că așa fac de fiecare dată când mi se întâmplă să cumpăr ceva stricat, am aruncat și gata, dar și la gândul "Eu mai pun 10 lei și iaca, un bilet de drum pân acasă",
Cartofii au fost delicioși și fără siliotcă, drept că m-am întors înapoi cu o legătură de ceapă verde.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu